Followers

Wednesday, March 7, 2012

Mencintai yang halal dicintai



Salam sejahtera buat semua follower yang sabar follow blog aku ni ye.. Maafla blog aku ni besa-besa je.Ilmu ciput je...

Pernah juga aku terfikir asal org leh kapel??? asal ada orang leh borak-borak dan leh bergayut-gayut sampai patah dahan pokok lelaki dan perempuan tanpa sebarang ikatan.. Aku un ada je kawan lelaki an, tapi setakat ni aku mmg geli tol bila bercakap ngan lelaki melalui fon walaupun da urusan kerja . Tapi kalau dah malas mcg sangat aku kol jug
a. Tapi lagi sekali,silap hari bulan bila aku kol member aku yang alim sikit semata-mata aku nak tanya sal kerja je pun kene sound,"sila mcg saje". Jumud ke ape.... atau ada
masalah hati,Tapi aku rase suara aku cam jantan je. Ada juga member lelaki aku yag aku mcg nak tanya ada urusan an, sampai ke titik noktah dia tak balas. Menjaga...ye, aku paham. So kalau aku wat gitu gak kat depa camna?? Pikir ah weh!!
Balik ke bab bergayut sampai patah dahan tadi...Apa yang lebih aku tak leh bla jika mereka itu lam kalangan orang yang paham serta belajar agama. "a
la manusia sama je kan". Memang manusia sama sahaja tapi sampai bila dong kamu semua mahu gunakan alasan itu untuk terus membiarkan kesalahan itu berlarutan. Bercakap tentang cinta. Mudahnya mempersoalkan tentang cinta. Tapi ramai yang buta makna cinta. Mencintai yang haram itu mudah sekali tapi mencintai yang halal agaknya susa
h ke?
Bercakap soal cinta sampai mati pun tak abis beb! Itulah lumrah bila bercakap perkara yang multi meaning ni kan. Kalau bercinta ana dan enta tuh mudah saja , mengenal cinta pada ibu bapa pula terkadang payah juga kerana ada saja perbuatan yang mengkeruhkan da
n mengguriskan hati mereka. Maka kalau cinta pada Ilahi memang itulah yang paling suci tapi suci hanya di mulut bukan melalui amal dan hati. SUSAHNYA menjadi si pencinta yang halal. Sebenarnya nak bagitahu, saya telah jatuh cinta pada 5 orang gadis cun iaitu jenab, rokiah, memung,mek yu dan tok we(semuanya bukan nama sebenar).
Indahnya berkasih sayang kerana Allah. Bukan nak kata sahabat yang lain tidak s
eperti mereka tapi mereka ini mungkin ada kelebihan ter
sendiri.
Mula-mula kaki aku melangkah ke uia pj, apa yang terkandung dalam isi hati aku adalah berubah. Bukan setakat berubah dari segi komitmen blaja tapi juga dari sudut dalaman. Tapi percayalah berubah itu bukan suatu perkara yang mudah. Dipetik lalu mampu aku hidu bau harumannya. Tidak! itu suatu andaian yang sambil lewa. Merubah diri daripada marhalah bawah kepada marhalah yang terpuji ibarat membiarkan diri dipukul dengan sebatang kayu yang besar dan tebal. Membiarkan diri diuji asal matlamat dan impian tercapai. Selama aku tinggal ngan diorang ni apa yang aku tak pernah jumpa since aku ti
nggal ngan family atau member lain adalah suasana berkasih sayang yang memang pergh!! Sampaikan aku rasa setiap saat bersama adalah suatu kepuasan yang tak terhingga. Akan ada orang yang memberikan aku nasihat dan aku rasa aku juga dihargai. Tapi diorang ni sebenarnya ada sikap pelik dan comel yang mmg kelakar abis. Haha.. lucu l
a.
Nak tahu apa sikap pelik diorang?? suka minta maaf... so sweet!!! hahaha
Sampai aku rasa, i can we live together untill the end of my life.. Could i marry them?? I need to choose one of them, hahah... mengarot!!!


Jari gatal menaip, so bg je lah can!

1 comment:

  1. tertarik dengan ayat
    "could i marry them??"
    hahaha.. pilih2..

    ReplyDelete