Followers

Thursday, September 22, 2011

cinta yang tak terbalas

Assalamualaikum..dah berhabuk dah blog aku nih pasal dah lama sangat aku tak bukak. Takda citer best pun nak kongsi, kang aku kongsi emo aku kang, menangis korang baca. Post aku hari ni bukan nak tunjuk emo atau nak jiwang tapi aku nak citer sikit pasal cinta. Memang aku tak nafikan semua orang ada rasa sayang, cinta dan rasa ingin disayangi. Wahhh!!!



Sebagai muqaddimahnya, aku nak bgtau korang yang cinta yang aku maksudkan adalah cinta yang murni lah. Bukan kapel2 yep. Pernah tak korang rasa cinta dan sayang sangat kat seseorang tuh tapi hakikatnya orang tuh tak pernah menghargai kita. Kita sanggup ponteng kelas, kita sanggup habiskan wang ringgit dan masa semata-mata untuk menzahirkan betapa orang itu sangat penting dalam hidup kita. Walaupun sepenat mana pun kita tapi kalau kita sayang orang tuh tak rase langsung penat malah rasa seronok kan...kan,.kan??? Semua kita berikan dan kita pastinya lakukannya kerana Allah tapi apakah kita tak punyai perasaan dan kita sememangnya bukan tunggul kayu yang boleh disepak lambug begitu sahaja. Martabat manusia adalah yang tertinggi di muka bumi ini.So, persoalannya sekarang, apakah perasaan anda bila cinta yang anda berikan sepenuh hati tidak terbalas langsung malah hati anda di sakiti hingga keakhirnya. Masalah hati adalah bagi aku masalah yang paling kronik, bila dah sakit tuh tak tau la ada tak penawar......... sakit siot!!!
Pernah terlintas juga lam hati ni nak je lari jauh2 daripada orang2 yang takda hati budi ni bila berhadapan dengan situasi begini. Nak je cakap ..anggap kita tak pernah kenal boleh???
Yes, aku memang sayang dan cinta seseorang tuh kerana Allah tapi pliz la, aku ni manusia biasa yang terkadag ingin juga cinta yang diberi itu dibalas.. Tapi hakikatnya ramai yang bila kita bagi penawar dia bagi racun. Masalah yang aku nak cakapkan ni bukan soal kapel2 yang tak masuk akal, ini adalah tentang budi pekerti dan adab-adab dalam kita bersahabat dan bermuamalat la.
Aku nak tegaskan disini, aku ni bukan boneka dan bukan barua mana-mana pihak. Kalau kau rasa yang apa yang aku bagi tuh tak bermakna langsung kat kau, apa yang aku cakap bagai sampah sarap kat lam tong sampah, abis sekarang kau ingat aku kebulur sangat ke nak layan orang-orang yang macam korang ni....so, you will get what you give to me...SIMPLE...
wassalam.....

7 comments:

  1. Sahabatku...Andai manusia tak pernah membalas tiap bait cinta mu buat mereka,ingatlah bahawa Allah ada.Jika cintamu buat NYA pasti dibalas. Jadi cintai lah mereka kerana Allah kerana kamu akan redha dengan kelakuan dan perbuatan mereka terhadap mu... :) Bercakap atau hanya mencoret memang mudah kan?tapi apa salahnya jika kita cuba untuk memudahkan praktikal seperti mudahnya teori ini :)

    ReplyDelete
  2. raihan saya tahu awak mesti kata yang saya ni un sama kan...maknanya saya ni un tak memberi so macammana saya nak menerima kan...tapi hakikatnya hanya Allah yang tahu setiap apa yang saya berikan..mungkin saya beri cinta saya dengan cara yang lain

    ReplyDelete
  3. pe hal lak da ni............... :)

    ~saya nak kawan saya cepat kawen

    ReplyDelete
  4. saya nak kawen ngan ttuuuuuuuuuuuuuuuttttt

    ReplyDelete
  5. erm, menarik cerpen ni... selamat berkarya.. =)

    ReplyDelete
  6. saya cadangkan cerpen akan datang bertajuk... Kesabaran dalam mencapai Cintanya..
    Allah yang menentukan segalanya kita hanya mampu merancang dan berusaha, dan mungkin apa yang kita tak dapat itu Allah akan ganti yang lebih baik dimasa kelak.. fitrah teruna dara perasaan Cinta itu biasa, ada yang hanya pendam dalam hati, ada yang suka luahkan.. =) sekilas pandangan drpd insan dhoif...

    ReplyDelete
  7. ariz....... ni tiada kaitan ngan cinta ana enta la

    ReplyDelete